VELP – We bestellen steeds meer via webwinkels. Dat wordt dan met bezorgdiensten, waar onder DHL, thuis afgeleverd. En dat gaat heel vaak niet goed. Bezorgers zetten hun busjes vaak midden op straat, de stoep of op een fietspad.
Bezorgers denken vaak dat ze het recht hebben om hun busje overal te parkeren omdat het maar een paar minuten duurt. Ze veroorzaken dan ook regelmatig gevaarlijke situaties door verkeerd te parkeren.
Andere weggebruikers zijn dan vaak zeer geïrriteerd. Soms nemen ze de moeite om te klagen. Maar ze weten niet waar. En dan laten ze het maar zitten.
Terenja Bongers dacht er anders over nadat ze bijna een ongeluk kreeg door een busje van DHL.
Klagen bij DHL heeft weinig zin. Dus plaatste ze haar ergernissen over DHL op Facebook. En wat blijkt, veel mensen blijken dezelfde ervaring te hebben, zo is te lezen in de reacties hieronder.
Asociaal gedrag
Ze sluit haar verhaal af met de woorden: “Ik hoor vaker van dit soort asociaal gedrag door DHL-bezorgers. Maar nu heb ik het zelf mee kunnen maken. DHL mag wel eens wat beter zijn personeel gaan aansturen. Want dit is echt geen visitekaartje. Ik ben er ook echt een beetje beduusd van en blij dat ik op tijd kon remmen. Moest het even kwijt.“