Dierenaar (80) wanhopig om fout PostNL: ‘Ik wil geen bloemetje! Ik wil post’

Foto: PostNL

DIEREN – Slapeloze nachten hadden ze, Herman Sleking (80) en zijn vrouw. Ze hadden hun huis in Dieren verkocht en waren neergestreken in een appartementje in het dorp. En ze dachten dat ze het doorsturen van de post hadden geregeld.

Maar maanden viel er niks op de deurmat. Geen rekeningen, geen afschriften, geen brieven. Niet eens een kerstkaart. Klachten bij PostNL liepen op niets uit.

In november vorig jaar verhuisden Herman Sleking en zijn vrouw van hun huis aan de Meidoornlaan in Dieren naar het Vogelplantsoen, elders in het dorp. Ze hadden alles goed geregeld, dachten ze.

Tot iets begon op te vallen: de postbode ging steeds aan hun brievenbus voorbij. Sleking: ‘We kregen geen afschriften meer van de bank, geen rekeningen. Geen stukken van de notaris, niks. Op een gegeven moment werden we gebeld door mensen die nog geld van ons tegoed hadden. Je hebt nog niet betaald, hoorde ik. Maar ik heb geen rekening gekregen, zei ik dan.’

Post naar Veenendaal
De Dierenaar kwam erachter dat alle post die voor hem en zijn vrouw bestemd was, naar Veenendaal ging. ‘De oude bewoner van ons appartement wilde zijn post laten doorsturen naar zijn nieuwe adres’, legt Sleking uit. ‘Maar door een fout bij PostNL ging ook ónze post daarheen.’

Hij belde vaak met PostNL, maar stuitte daar op een muur. ‘U bent boos, geloof ik, zeiden ze daar een keer tegen mij. Boos? Ik kan er al nachten niet van slapen! Straks heb ik een deurwaarder aan de deur.’

De vertwijfeling bij hem en zijn echtgenote begon plaats te maken voor pure wanhoop. Herman Sleking wist niet meer wat hij moest doen en zocht zijn heil bij Omroep Gelderland. ‘Help ons, wij weten het niet meer. We hebben slapeloze nachten.’

‘Het is heel vervelend’
PostNL gaat diep door het stof. Woordvoerder Ragna Hoogkamer laat weten, nadat ze met dit merkwaardige probleem werd geconfronteerd en op onderzoek was uitgegaan: ‘Het is heel vervelend, maar het was een fout in ons systeem. Meneer heeft dit een aantal keren bij ons aangekaart, maar het heeft ons veel tijd gekost die fout te vinden.’

Volgens Hoogkamer wordt de post die sinds november naar Veenendaal gaat, opgehaald en bij de Slekings bezorgd. ‘We bieden onze excuses aan en de bezorging moet nu geregeld zijn.’

PostNL liet dinsdag een bloemetje bezorgen bij Sleking en zijn vrouw. En ook dat ging bijna mis. ‘Ik wist nog niet dat PostNL hier mee bezig was, dus ik wilde het bloemetje eerst niet aannemen’, stamelt de man. ‘Ik wil geen bloemetje, zei ik. Ik wil post. Maar voor mijn vrouw heb ik het boeket toch maar aangepakt.’

Deel dit artikel:

Dit is een artikel van mediapartner Omroep Gelderland.