RHEDEN – De inmiddels 96-jarige Anny uit Rheden ging eerder deze week boodschappen doen bij de Dekamarkt aan de Zwarteweg. Maar bij de kassa ging het helemaal mis. Anny tikte een verkeerd pincode in waardoor het pasje blokkeerde. Maar daarna betaalde een nog onbekende haar boodschappen.
Haar dochter Atie wil nu graag weten welke aardige persoon haar moeder heeft geholpen door haar boodschappen te betalen.
Op sociaal media vertelt Antie: “Mijn moeder had de boodschappen op de band gelegd, de caissière slaat de boodschappen aan en mijn moeder wilde met de pin betalen. Helaas heeft ze 3x de verkeerde pin ingetoetst (96 jaar) dus de pas blokkeert. Dat wist mijn moeder niet dat dit na 3x gebeurd. ‘Oh moet nu even naar huis. Maar ben zo terug, ik woon vlakbij.’
Mijn moeder loopt weg, toen ze bij de deur was riep de caissière mijn moeder weer terug. Zegt ze, u mag de boodschappen meenemen want deze meneer (die achter mijn moeder in de rij stond) heeft voor u betaald. Mijn moeder was helemaal verbaasd.
Zegt mijn moeder tegen de meneer. ’Wilt u met mij meelopen naar huis dan kan ik u terug betalen.’ Zegt deze meneer: ’Nee hoor mevrouw u krijgt deze boodschappen van mij.’
Mijn moeder was er gisteren nog beduusd van. Jammer dat ik niet weet wie deze meneer is, want had hem heel hartelijk willen bedanken dat hij dit voor mijn moeder gedaan heeft. In deze beetje rare tijd dan zo’n positief gebaar. Geweldig dat zoiets toch nog kan bestaat.
Meneer ik ken u niet maar als u dit leest ‘Heel Hartelijk Bedankt’ dat u dit voor mijn moeder heeft gedaan. Wie goed doet, goed ontmoet.”