RHEDEN – Het CDA in Rheden wil weten of inwoners blij zijn met de bereikbaarheid van de ambtenaren van de gemeente Rheden. Volgens de partij is dienstverlening namelijk een belangrijk onderwerp.
“Als een inwoner belt of mailt met de gemeente, dan mag deze een snel en adequaat antwoord verwachten“, aldus het CDA. Wie vragen heeft kan de gemeente bellen. Maar na 12.30 uur krijgt de beller altijd een bandje te horen dat de gemeente onbereikbaar is.
En geeft de gemeente wel snel en goede antwoorden via Fixi? En hoelang moet je wachten op inhoudelijke reacties via e-mail? Het CDA is benieuwd naar de reacties van alle inwoners.
CDA Rheden: “De financiële positie van de gemeente is slecht. Er zullen de komende maanden harde keuzes gemaakt moeten worden. Maar voor ons mag dat niet ten koste gaan van dienstbaarheid. De overheid hoort volgens ons dicht naast haar inwoners te staan, altijd met een dienstbare houding. Iets simpels als het opnemen van de telefoon hoort daar zeker bij.”