DE STEEG – De gemeente Rheden werkt aan een evenementenbeleid. Dit beleid was er nog niet eerder en moet in het eerste kwartaal van 2017 klaar zijn.

Met het nieuwe beleid wil de gemeente de identiteit van Rheden versterken en een positieve bijdrage leveren aan toerisme en recreatie, sport, cultuur, duurzaamheid en de lokale economie.

Organisatoren van evenementen, ondernemers, inwoners en omwonenden van locaties van evenementen zijn uitgenodigd om input te leveren.

De gemeente wil organisatoren van evenementen voldoende ruimte en vrijheid bieden, want eigen inbreng en nieuwe ideeën zijn van harte welkom.

Tegelijk wil de gemeente voorkomen dat evenementen ten koste gaan van de leefbaarheid van inwoners of dat de veiligheid in het gedrang komt. Het nieuwe evenementenbeleid moet duidelijk maken wat kan èn wat niet kan. Een beleid dat concrete handvatten biedt voor alle betrokkenen.

De bijeenkomst is op woensdag 12 oktober om 19.30 uur in Landgoed Avegoor Zutphensestraatweg 2, 6955 AG Ellecom.

Inwoners, of omwonenden van evenementenlocaties, organisatoren en ondernemers kunnen zich nog per email aanmelden bij evenementen@rheden.nl o.v.v. naam en eventuele naam van deelnemende organisatie/bedrijf.