Rhedense veteranen ontvangen waardering tijdens bijeenkomst in gemeentehuis

Veteranen ontvangen waardering Foto: Rheden
Veteranen ontvangen waardering Foto: Rheden

DE STEEG – In het gemeentehuis van Rheden zijn woensdagmiddag veteranen uit de gemeente ontvangen vanwege de Nederlandse Veteranendag. De gemeente organiseerde de bijeenkomst om haar waardering uit te spreken voor inwoners die zich hebben ingezet tijdens oorlogen en vredesmissies.

Ongeveer 250 veteranen kregen dit jaar een uitnodiging. Bijna 50 veteranen maakte daar gebruik van. Het gaat om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden die direct betrokken zijn geweest bij militaire inzet in binnen- en buitenland.

Onder de genodigden bevinden zich veteranen uit onder meer de Tweede Wereldoorlog, de Koreaanse Oorlog en de periode in Nederlands-Indië, maar ook uit missies in Libanon, Cambodja, Soedan, het voormalige Joegoslavië, Irak, Afghanistan en Nieuw-Guinea.

De ontvangst in het gemeentehuis werd daar voor het tweede jaar op rij gehouden en stond in het teken van erkenning en dankbaarheid voor de inzet van Nederlandse veteranen.